Willkommen, Gast
Benutzername: Passwort: Angemeldet bleiben:

THEMA:

R7 in Barrow in Furness 13 Jahre 11 Monate her #25401

• Davy1
  • Davy1s Avatar
  • Maat
  • Maat
  • Dank erhalten: 0

Ich war sehr erfreut zu diesem Thema auf Ihr Forum zu sehen (Danke Google!) Dies ist R7 (und mir) in Barrow (England) im Jahr 2001. R7 war in Barrow gebaut.
Sie segelt gut und ich werde ein Video, wenn ich heraus, wie!
Ich beschloss, sie nach der Lektüre Norbert Bruggen Buch zu bauen.

Original English follows:
I was very pleased to see this topic on your Forum (Thank you Google!) This is R7 (and me) at Barrow (England) in 2001. R7 was built in Barrow.
She sails well and I will post a video when I find out how!
I decided to build her after reading Norbert Bruggen's book.

Bitte Anmelden um der Konversation beizutreten.

Englische R-Class (1918) 13 Jahre 11 Monate her #25402

• Hermann
  • Hermanns Avatar
  • Korvettenkapitän
  • Korvettenkapitän
Hi David,

that's a very nice model and I'am already considering for a long time about building a model of the R-class. That type is of special interest for me because it was a real precursor of modern submarines and far ahead for that time (despite of its limited capability of endurance due to lack of battery capacity)!

Even more it has a certain similarity to my class 206A submarine of the German Navy in several aspects (appearence, size, propulsion power, speed...), it could have been the grandfather of 206A.

Best regards and welcome to the forum
Hermann

Gruß

Englische R-Class (1918) 13 Jahre 11 Monate her #25420

• Davy1
  • Davy1s Avatar
  • Maat
  • Maat

English to German translation
Hermann,Vielen Dank für Ihre freundlichen kommentare.
R7 war interessant zu bauen und immer die doppelte Ruder an die Arbeit erfolgreich war schwierig in einem kleinen Raum.

Ein Video von ihr Segeln auf dem Barrow Model Boat Club kann auf die "Association of Model Submariners" Seite bei Facebook zu sehen. (Video 16 - Eine sehr schöne K-Klasse ist auf den ersten!)

Thank you Hermann for your kind comments.
R7 was interesting to build and getting the twin rudders to work successfully was difficult in a small space.

A video of her sailing at the Barrow Model Boat Club can be seen on The Association of Model Submariners site on Facebook. (Video 16 - A very nice K class is on first!)